ASSA Digital & Creative: Dijital Pazarlama

ASSA Digital & Creative: Dijital Pazarlama

Dijital pazarlama alanında potansiyel müşteriye,  doğru bir kitleye, hızlı ve etkili bir biçimde ulaşmanız için veri odaklı stratejiler bütünü oluşturuyoruz. 

Sonuç Odaklı Dijital Pazarlama

Dijital pazarlama dünyasında, sosyal medya yönetimi markaların başarılı olması için kritik bir faktördür. Sosyal medya, markaların müşterileriyle etkileşim kurmalarını ve hedef kitlelerine ulaşmalarını sağlayan güçlü bir araçtır. Ancak, sosyal medya yönetimi başarılı olmak için doğru stratejilerin uygulanmasını gerektirir.

İyi bir sosyal medya yönetimi stratejisi, şunları içermelidir:

Hedef kitle belirleme: Doğru hedef kitleyi belirlemek, sosyal medya kampanyalarının etkisini artırır ve markanın doğru müşterilere ulaşmasını sağlar.

Kreatif içerik oluşturma: İlgi çekici ve etkileyici içerikler, markaların sosyal medyada etkileşim almasına ve takipçi kazanmasına yardımcı olur.

Düzenli paylaşım: Düzenli olarak içerik paylaşmak, markanın takipçileri ile sürekli etkileşim halinde olmasını sağlar ve markanın da büyümesine yardımcı olur.

Analiz ve raporlama: Sosyal medya kampanyalarının etkisini ölçmek ve analiz etmek, stratejilerin iyileştirilmesi için önemlidir.

Sosyal medya yönetimi, dijital pazarlama stratejilerinin sadece bir parçasıdır. Diğer dijital pazarlama stratejileri arasında, arama motoru optimizasyonu (SEO), arama motoru reklamcılığı (SEM), içerik pazarlaması ve e-posta pazarlaması gibi yöntemler de yer almaktadır.

Çevrimiçi pazarlama olarak da adlandırılan dijital pazarlama en genel tanımıyla; ticari faaliyet yürüten işletmelerin hedef kitlelerine ulaşmak için internet, sosyal medya platformları ve mobil platformlarda yaptığı reklam ve tanıtım çalışmalarına verilen isimdir. Genellikle markalar marka bilinirliğini arttırmak, hedef kitleye ulaşmak, ziyaretçi çekmek ve satışlarını arttırmak için dijital pazarlama çalışmaları yapmaktadır.

Dijital pazarlama çalışmaları ile amaçlarına ulaşmak ve işlerini büyütmek isteyen işletmeler belirli dijital pazarlama yöntemlerini kullanmaktadır.

Arama Motoru Reklamcılığı (Google Ads)
Arama Motoru Optimizasyon (SEO)
Sosyal Medya Pazarlaması
E-mail Marketing
Influencer Marketing
Affiliate Marketing
İçerik Pazarlaması

markalar tarafından en çok kullanılan dijital pazarlama yöntemleridir.

Veri Odaklı Dijital Pazarlama Nedir?

Veri odaklı dijital pazarlama, özel pazarlama stratejileri oluşturmak için toplanan verileri kullanan bir süreç olmakla birlikte herhangi bir tahminde bulunma ihtiyacını ortadan kaldırarak veri odaklı bir projeksiyon sunar.

Bilgi teknoloji merkezli çözümler ve dijital pazarlama ekosistemi kurgusal yapısının odağına “veri” kavramını almış durumda. Veriler dijital dünyada yapılandırılmış stratejiler oluşturmak için oldukça önemli konumdalar.

Bu ekosistemin kullanıcılarının davranış kalıplarına ilişkin desenler oluşturmak ve yordamak için veriler sıklıkla kullanılmaya başlanmış durumda. Özellikle büyük veri teknolojileri dijital ekosistemin, dünyanın gündeminde yer almasında büyük bir rol oynamıştır. 

Büyük veri, büyük hacimli yapılandırılmış ve yapılandırılmamış bilgi yığını olarak tanımlanmaktadır. Daha geniş bir ifade ile büyük veri, geleneksel veri tabanı ve yazılım tekniklerini kullanarak işlenmesi zor olan, hem yapılandırılmış hem de yapılandırılmamış çok büyük miktarda veriyi ifade etmek için kullanılan bir kavramdır. 

Bununla birlikte büyük verinin önemi, alınan veriden hareketle elde edilen bilginin büyüklüğü değil, dijital ekosistemin kullanıcılarının tutumlarını, niyetlerini, davranışlarını, ihtiyaçlarını, isteklerini ve satın alma alışkanlıklarını anlamak için devasa veri yığınında anlamlı istatistiksel sonuçlar çıkarmaktır. 

Dijital pazarlama açısından büyük veri, çevrimiçi kullanıcıların eylemlerini anlamak için ihtiyaç duyulan çok boyutlu bilgiyi sağladığından vazgeçilmez bir araç haline gelmiş durumdadır.

Pazarlama açısından, kilit nokta, pazar segmentleri, davranışsal çıkarımlar, satın alma modelleri, hobiler, coğrafi konum ve  bilgiye dayalı bir tüketici davranış modeline ilişkin stratejiler oluşturmak büyük veri teknolojisi ile mümkün olabilmektedir.  

Doğru dijital pazarlama stratejisi, işletmenin hedef kitleleriyle doğrudan etkileşim kurmasını, yüksek trafik ve satış oluşturmasını ve markanın büyük bir kitleye ulaşmasını sağlar. ASSA Digital & Creative olarak, müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun özelleştirilmiş dijital pazarlama stratejileri geliştiriyor ve işletmelerin dijital dünyada başarılı olmalarına yardımcı oluyoruz.

Büyük veriden hareketle ede edilen bilgi varsayım temelli bir yaklaşımı ortadan kaldırmaktadır. 

veriodakli