Sosyal Medyada İlgi Çekici İçerikler Nasıl Hazırlanır?

Sosyal Medyada İlgi Çekici İçerikler Nasıl Hazırlanır?

Sosyal Medyada İlgi Çekici İçerikler Nasıl Hazırlanır?

Çok iyi içerikler hazırladınız. Başlığınızı kurguladınız. Yazım denetimi yaptınız. Kurallara uygun şekilde sosyal medya platformlarında paylaştınız. Sosyal medyada hazırladığınız ilgi çekici içerikler hiç etkileşim almıyor? Sosyal medya yönetimi desteği almanız gerekebilir.

Nerede yanlış yapıyoruz? Haydi, hep birlikte bakalım.

Sosyal medya, kitlelere ulaşmak ve onların ilgisini çekmek için güçlü bir araç. Bu nedenle paylaşımlarında, aynı düzeyde güçlü ve ilgi çekici olması gerekiyor.

İçerik geliştirme sürecinde, duygu ve tutumlara ilişkin iyi bir planlamaya ihtiyaç duyulmaktadır. Amaç, tutum, niyet ve davranışlar arasında ki ilişkiyi doğru şekilde yönetmektir. Sosyal medya içeriklerinde, öncelik kullanıcı deneyimi olmalı. İçeriklerin insan merkezli ve bir duyguya sahip olmaları gerekiyor.

Hedefi tanımlanmamış içerik, içerik değildir.

Amacın açık şekilde tanımlanmış olması gerekiyor. Amacınız, marka bilinirliği mi? Müşteri bağlılığı mı? Satışları artırmak mı? Bu soruların cevabı, içeriğinizi nasıl ve hangi kanallarda dağıtacağınızı belirleyecektir.

İçerik türü belirlenirken, çeşitlilik göz önünde bulundurulmalıdır. Her içerik türü farklı amaca hizmet eder. Bloglar, anketler, sorular, videolar, sözlükler, çekilişler.

Hedef kitlenizi anlamak, doğru içeriği ve paylaşım zamanını belirlemenize yardımcı olur. Hedef kitlenizin kim? Ne zaman çevrimiçi oluyorlar? Ne tür içeriklerle ilgileniyorlar? Bu ve benzeri soruların cevapları size kılavuzluk edecektir.

Ve ebetteki tutarlılık. Markanın güvenilir ve doğru bilgi kaynağı olarak algılanmasının anahtarıdır. Paylaşımlarınızda tutarlı olun.

Sosyal medya paylaşımlarının ortak özellikleri:

Alaka düzeyi: İçeriğiniz hedef kitlenizin ilgi alanları, ihtiyaçları ve tercihleri ile uyumlu olmalı.

Netlik: Gönderileriniz, ana mesajı ve eylem biçimini açık ve net şekilde iletmeli. Doğrudan hedef kitleye hitap etmeli ve dolaylı dilden kaçınmalı.

Görsel çekicilik: Metni tamamlayan ve hedef kitlenizin merakına hitap eden yüksek kaliteli görseller kullanın. Marka kimliğine ve kitle tercihine uygun renkler, yazı tipleri ve formatlar seçmelisiniz.

Etkileşim: Gönderiler, etkileşimi, geri bildirimi ve paylaşımı davet ve teşvik etmelidir. Sorular sorun, teşvik edin, anketler veya yarışmalar oluşturun. Bir topluluk duygusu inşa ederek, kitleniz ile diyalog geliştirin.

Zamanlama: Kitlenize, doğru zamanda ulaştığınıza emin olun. En çok etkileşimde bulundukları anı belirleyerek paylaşım yapın.

Gönderilerinizi ilgi çekici hale getirmek için: İlgi çekici bir başlık seçin. Başlığınız maksimum 150 karakter uzunluğunda olsun. 40 - 80 karakter uzunluğundaki başlıkların daha çok etkileşim aldığını unutmayın.

Emojiler kullanın: Emojiler; göz alıcıdır. Mesaja duygu katarlar ve eğlencelidirler. Emojileri kullanmak etkileşiminizi artırabilir. Markanızın iletişim sesine aracı olurlar.

Harekete geçirici mesajlar verin: Yorumları teşvik etmek için sorular sorun. CTA 'lar (call to action effect) potansiyel müşteri adaylarının dikkatini çekmek için sıklıkla kullanılır. Bu mesajların amacı, kullanıcıların belirli eylemde bulunmasını sağlamaktır.

Mentionlar (bahsetme): Sosyal medya faaliyetlerinin marka görünürlüğünü, erişimini ve tanınırlığını nasıl etkilediğinin ölçüsüdür. Mentionlar yalnızca görünürlük ve tanıtım sağlamakla kalmaz. Aynı zamanda takipçiler ile etkileşim kurma fırsatı da sunar.

Hashtagler kullanın: Hashtag, çeşitli sosyal medya gönderilerini birbirine bağlamak ve ilişkilendirmek için kullanılır. Önünde # işareti bulunan (ör. #ASSADigital veya #sosyalmedya) kelime veya kelime gruplarından oluşur. Hashtagler içeriklerin hızlı şekilde bulunmasını ve etkileşime geçilmesine yardımcı olmaktadır.

Sosyal Medyada İlgi Çekici İçerikler Nasıl Hazırlanır?

Sosyal Medyada Dikkat Çekici Görseller ve Grafikler Nasıl Hazırlanır?

Görseller, sosyal medya içerik stratejisinin ayrılmaz parçasıdır. Görseller, içeriklerinizin dikkat çekici ve paylaşılabilir olmasını sağlar. Görsellerin, markanızı ve mesajınızı net ve etkileyici şekilde yansıttığından emin olun.

Çarpıcı resimler kullanın. Bir resim bin kelimeye bedeldir. Sosyal medyada bu kesinlikle doğru mudur? Her zaman amaca hizmet etmeyebilir. Sadece kaliteli ve ilgi çekici resimler içeriklerinizle etkileşimi teşvik edebilir.

Sosyal medya tasarımlarınızda kurumsal kimliğinizi yansıtın. Markanızı tanımlayan renkler, fontlar ve logo gibi görsel öğelerden oluşan kurumsal şablona sahip olun. Marka tutarlılığı için kurumsal şablonlar oldukça önemlidir. Çevrimiçi kullanıcıların, markanızı tanımasını ve hatırlamasını kolaylaştırır.

Görsellerinizi oluşturmak için birçok araç mevcut. Hangi aracı seçerseniz seçin, görselinizde belirli bir ölçü standardına uymak önemlidir. Sosyal medya platformları, kendilerine özgü görsel boyut özellikleri sahiptir. Bu özelliklere uygun görseller oluşturmanız, görsellerinizin her platformda düzgün görünmesini sağlar.

Kullanıcıların İlgi Odağına Hitap Eden Başlıklar Nasıl Yazılır?

Başlık, içeriğin başarısında kritik bir rol oynar. İyi bir başlık, kullanıcıların ilgisini çeker ve onları içeriğinizi okumaya teşvik eder. Başlığınızı, 15 karakter uzunluğunda yazabiliyorsanız, muhteşem başlık oluşturmuşsunuz demektir. İyi başlık oluştururken aşağıdaki hususları göz önünde bulundurun:

Araştırma yapın: Hedef kitlenizin ne tür başlıklarla ilgilendiğini anlamak için araştırma yapın. Başlık trendlerini ve en çok paylaşılan başlıkları analiz edin.

Başlığınızın çekici olmasını sağlayın: Başlık, okuyucunun ilgisini çekmelidir. Başlığınızda, okuyucunun neden içeriğinizi okuması gerektiğini belirtin.

Anahtar kelime kullanın: Başlıkta, içeriğin konusunu açıkça belirten anahtar kelimenizi kullanın.

Başlığınız yaratıcı ve anlaşılabilir olmalı: Karmaşık veya belirsiz başlık yerine, mesajınızı net ve yaratıcı şekilde iletmeye çalışın.

Başlığınız abartılı olmamalı: Abartılı başlıklar genellikle kullanıcıları yanıltır ve markanızın güvenilirliğine zarar verebilir. Abartılı başlık kullanmaktan kaçının.

Sosyal Medyada İlgi Çekici Videolar Hazırlamanın Püf Noktaları Nelerdir?

Video içerik için tüm ekipmanların olması yeterli değildir. Görseller, yazılı metin, tasarım programı, kamera vb. olanaklar her zaman ilgi çekici video hazırlamanızı olanaklı hale getirmez. Doğru video stratejisini kurgulanmanız gerekiyor.

Trendlere uygun videoların kullanıcılarla buluşması için bir fikre sahip olmalısınız. İçerikleri çeşitlendirmek ve zenginleştirmek için sürekli takip ve analize ihtiyaç duymalısınız. Bir kurguya sahip olmalısınız.

İyi bir video, özgün ve yaratıcı fikir üzerine inşa edilir. Video fikrinizi bulun ve geliştirin. Ardından profesyonel araçlar kullanarak bu fikri hayata geçirin.

Video İçerik Üretme Süreci Nasıldır? Sorusunun cevabı size dikkat etmeniz gereken püf noktaları verecektir.

Analiz: İlk adım, ne tür video içeriği oluşturacağınıza karar vermek için analiz yapmaktır. Hedef kitlenizi, onların ilgi alanlarını ve ihtiyaçlarını anlamak bu aşamada önemlidir.

Fikir: Analiz sonucunda, video içeriğinizin konusunu belirlemek için fikir oluşturmalısınız. Hikâye anlatımı, eğitim, ürün tanıtımı veya başka bir şey olabilir.

Üretim: Fikir belirlendikten sonra, videoyu çekmeye başlamalısınız. Bu süreç, senaryo yazımı, çekimlerin yapılması ve gerekli malzemelerin hazırlanmasını kapsamaktadır.

Düzenleme: Çekimler tamamlandıktan sonra, videoyu kurgu doğrultusunda düzenlemedir. Videonun editlenmesi, düzenlenmesi profesyonel ekip tarafından yapılmalıdır.

Paylaşma: Video düzenleme aşaması tamamlandığında, hedef kitlenizle paylaşmaya hazırdır.

Takip: Videoyu paylaştıktan sonra, etkileşimleri ve performansı takip etmek önemlidir. Video içeriğinizi geliştirmek ve daha fazla etkileşim almak için sürekli olarak takip etmelisiniz.

ASSA Digital & Creative, Sosyal Medyada İlgi Çekici İçerikler Nasıl Hazırlanır? sorusuna sizinle birlikte cevap arıyor.

Markanızı sosyal medyada daha ulaşılabilir kılmak için çalışıyoruz.

Kaynak: Hootsuite: Create engaging and effective social media content