360 Derece Dijital Pazarlama

360 Derece Dijital Pazarlama

360 Derece Dijital Pazarlama

360 derece pazarlama veya 360 derece dijital pazarlama terimi, pazarlama sürecinin bütünleşik doğasını ifade eder. Pazarlama süreçlerinde yer alan araçların markaya, her açıdan hizmet etmesi esasına dayanan bu yöntem, reklam tanıtımlarından etkinliklere, sosyal medyadan web sitesi yönetimine kadar pek çok unsuru bünyesinde barındırmaktadır.

Dijital Pazarlama

360 derece pazarlamanın amacı potansiyel çevrimiçi kullanıcılarla tüm kanallardan iletişim kurmak olarak tanımlanabilir.

Bir ürünü ya da hizmeti çevrimiçi kullanıcıya sunmak için oluşturulan 360 derece dijital pazarlama süreci, çevrimiçi ve çevrimdışı kanallardan koordineli olarak yürütülmelidir.

Çok yönlü iletişim tekniklerini bütünleşik bir süreçte kullanarak oluşturulan bu yeni nesil dijital pazarlama stratejisi, markaların dijital ortamda kalıcılığını sağlamak için kullanılmaktadır. Bu yazımızda sizler için 360 derece dijital pazarlama süreci ve yöntemlerini derledik.

Web Sitesi

360 derece dijital pazarlama hizmeti veren ajanslar sadece dijital pazarlama araçlarını değil geleneksel pazarlama araçlarını da stratejilerine dâhil etmektedir. Dijital iletişimde en önemli silahlardan biri web siteleridir. Web siteniz markanızın bir kimliğidir ve potansiyel müşterileriniz öncelikle bu kimliği inceler.

Web sitenizin kullanıcı deneyimi (user experience ,UX) ve kullanıcı ara yüzü (user interface,UI) çok önemlidir. Müşterileriniz, web sitenizdeki deneyimlerine dayanarak markanıza güvenir ve markanızla bir bağ oluşturur. Bu nedenle web sitenizin tasarımı, kullanım kolaylığı ve mobil ortamda uyumluluğu oldukça önemlidir.

Arama Motoru Optimizasyonu

SEO (Search Engine Optimization) olarak kısaltılan arama motoru optimizasyonu, web sitenizin çevrimiçi kullanıcıların karşısına çıkmasını sağlayan en önemli temel faktördür. SEO çalışması; sunduğunuz hizmetin potansiyel çevrimiçi kullanıcıların en iyi şekilde ulaşmasını sağlamak için kullanabileceğiniz üç yöntemden biri olan bu yöntem öne çıkmanızda önemli rol oynamaktadır.

SEO çalışması yaparken URL yapısından meta açıklamalarına kadar tüm sayfalarınızın doğru bir şekilde kurgulanması ve yapılandırılması gerekmektedir.

Sunduğunuz içerikle alakasız anahtar kelimeler kullanmak, karmaşık URL'ler oluşturmak ve arama yapan müşterilerinizin ihtiyaçlarına uygun olmayan meta açıklamaları düzenlemek sizi rakiplerinizden daha az ulaşılabilir bir konumda olmanıza neden olabilir. 

İçerik Pazarlama

İçerik, dijital pazarlama sürecindeki en önemli iletişim kaynağıdır. Doğru hazırlanmış, kaliteli ve özgün bir içerik yapısı, potansiyel çevrimiçi kullanıcılar ile aranızdaki en iyi iletişim kanallarından biridir. Düzgün hazırlanmış bir içerik yapınız varsa arama motorlarının algoritmalarında öne çıkar ve reklam stratejinizle hedef kitlenize daha kolayca ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medya

Günümüzün en büyük pazarlama araçlarından biri sosyal medyadır. Geniş kullanıcı tabanı ve yüksek katılım oranları, sosyal medya pazarlama stratejilerinin önemini göstermiştir.

Sosyal medyada kaliteli içerikler sunmanız, görsellerinizi içeriğinize uygun şekilde düzenlemeniz ve müşterilerinizle sürekli iletişim halinde olmanız gerekiyor. Dijital ve geleneksel sosyal medya pazarlamasında öne çıkmak için doğru stratejiler belirlemeniz ve profesyonel yardım almanız gerekebilir.

Dijital ekosistemde pazarlama süreçleriniz için ASSA Digital & Creative uzmanları sorularınızı cevaplıyor ve sizlere veri odaklı profesyonel stratejiler hazırlıyor.