İşletmeler İçin Google Araçları 

İşletmeler İçin Google Araçları 

İşletmeler İçin Google Araçları 

Google, kullanıcılara dijital ekosistemde daha iyi bir deneyim sunmak üzere sürekli olarak gelişen bir döngü içinde hizmet ve amaca yönelik araçlar sunmakta.

Google Sadece Arama Motoru mu?

Dünyamızın en çok ve sık kullanılan aram motoru kuşkusuz Google. Burada ki asıl soru; 

Google tek başına bir arama motoru mudur? 

Aslında Google dijital dünyanın dinamosu ve en devingen gücü konumunda.

1997 yılında yolculuğuna başlayan Google, Search Engine Market Share Worldwide, Mart 2023 raporuna göre pazarın % 93.18’ ini kontörlü altında bulunduruyor. Türkiye’ de ise bu oran % 78.74. 

google1

turkey

Googol’ dan Google’a

"Google Guys"  olarak anılan Larry Page ve Sergey Brin Stanford Üniversitesi’nde 1996 yılında, doktora öğrenimleri sırasında oluşturdukları arama motoruna ilk olarak “BackRub” ismini verdiler. Daha sonra arama motorunun sunacağı bilgi yığınının büyüklüğünden hareketle matematikteki büyük sayılardan biri olan Googol’ u Google olarak kullanmaya başladılar. 

google1997

Google Misyonu şöyle tanımlanıyor; 

Misyonumuz dünyadaki bilgileri düzenleyerek herkesin erişebileceği ve yararlanabileceği hale getirmektir.

Her şey Google Arama ile başladı

Aramanın evrimi diye 1997 yılından başlayan yolculuk “Arama Yolcuğunun Tarihi” sayfasında anlaşılır bir infografikle günümüze kadar sunuluyor. Google bu yolculuğunu; dünyadaki bilgileri düzenleyerek herkesin erişebileceği ve yararlanabileceği hale getirmektir, bilgiyi en faydalı şekilde sunmak, gizliliği korumak vb. başlıklarda ayrıntılı olarak açıklıyor. 

Google Glass, Google Pixel cep telefonu, Google Tensor sistem işlemcisi, Bard yapay zeka uygulaması, Google USB-C Titan Güvenlik Anahtarı, Google DeepMind,  PaLM-SayCan, Med-PaLM, Google Cloud, Fitbit, Jamboard.vb.  

Adını belki de ilk defa duyduğunuz bu ve daha fazla ürünü 6 ana kategori altında onlarca ürün ve hizmet olarak sınıflandırabiliriz.

Arama araçları, makale, anket, sınav, kurs, belge, medya gruplamaları, reklam hizmetleri, iletişim ve yayıncılık araçları, verimlilik araçları, harita ile ilgili ürünler, istatistiksel araçlar, iş odaklı ürünler, sağlık hizmetleri ile ilgili ürünler, geliştirici araçları, güvenlik araçları, işletim sistemleri, masaüstü uygulamaları, donanımlar, işlemciler ve hizmetler.

Özetle hepimiz onu bir aram motoru olarak görsek de; donanım, bulut bilişim, reklamcılık, yazılım ve yapay zeka gibi çok sayıda alanda faaliyet göstermekte. 

Google İşletme Araçları 

googlebsns

Google, işletmelerin dijital ekosistemde süreçlerini yönetme, marka bilinirliğini artırma, daha fazla olası kullanıcıya ulaşma, karlılığını artıma gibi pek çok alanda kullanılacak güçlü ücretsiz araçlar sunmakta. 

İşletmeler Google araçları ile çevrimiçi varlıklarını yönetirken pazarlama stratejilerini optimize edebilirler.  Bu yazımızda sizler için işletmelerin kullanımına sunulan ücretsiz Google araçlarını derledik ve kısa kısa değindik. 

Google Analytics

Google Analytics, web sitesi trafiğini ve kullanıcı etkileşimlerini analiz etmek için kullanılan ücretsiz bir araç.  “Google Analytics İzleme Kodu” yüklü web siteleri için oturumlar, kullanıcı davranışları, kalıpları, analiz araçları, sosyo - demografik bilgiler, konum, erişim sırasında kullandıkları cihaz türü, dönüşümler gibi birçok veriyi analizleyen ve sunan bir araç.

Temel olarak Google Analytics, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve dijital pazarlama amaçları için istatistikler ve analitik araçlar sağlayan bir hizmet.  Google Analytics tarafından sunulan bilgiler, işletmelerin web sitelerini optimize etmeleri ve pazarlama stratejilerini geliştirmelerine yardımcı oluyor.

Google Search Console

Bir web sayfasının Google Arama sonucunda nasıl bir performans sergilediğinin analiz edebildiği ücretsiz bir araç.  Web sayfası hangi aramalarda öne çıkıyor, backlinkler, site trafiği vb., birçok başlıkta verilere bu hizmet aracılığıyla ulaşabilir. 

Google Search Console, bir web sayfasının gösterimi ile Google Arama Motoru arasında nasıl bir performans olduğunu gösterir. Bu süreci analiz edebilme imkanı sunan Google Search Console, web sayfasının arama sonuçlarında nasıl göründüğünü ve hangi anahtar kelimelerle arama sonuçlarında yer aldığını gösterir.

Google Search Console, işletmelerin daha iyi bir SEO stratejisi geliştirmesine ve arama motorlarının sıralamasını geliştirmesine yardımcı olur.

Googe Ads 

Google Ads, işletmelerin Google ve diğer sitelerindeki reklamlarla potansiyel çevrimiçi kullanıcılara ulaşma imkanı sağlayan bir reklam platformudur. Bu platform sayesinde işletmeler hedef kitleye göre segmentlenebilir, reklamlarının etkinliğini ölçebilir ve dönüşüm oranlarını artırabilir.

Googe Ads, işletmelerin reklam bütçelerini daha verimli bir şekilde kullanmasına ve potansiyel müşterilere daha etkili bir şekilde ulaşmasına izin verir. Özetle, Google Ads, Google aracılığıyla ulaşılabilen hemen her yerde reklam yayınlamanızı sağlayan bir reklamcılık hizmetidir.

Google Benim İşletmem

Google Benim İşletmem, işletmelerin Google Haritalar ve Google Arama' da görünürlüğünü artırmakla birlikte potansiyel müşterilerle etkileşim kurmaya olanak sağlayan bir platformdur. İşletmeler, sokak adresi, telefon numarası, çalışma saatleri ve hatta müşteri yorumları gibi bilgileri paylaşarak müşteri güvenini artırabilir.

Google Benim İşletmem, işletmelerin yerel aramalarda daha iyi sıralama yapmasına ve böylece daha fazla müşteriye ulaşmasına izin verir.

Google Trends

Belirli anahtar kelimeler için arama hacmi ve popülerliği analiz eden bir araçtır. Google Trends ile işletmeler kendi sektörlerinde mevcut trendleri takip etme ve pazarlama stratejilerini buna göre oluşturma olanağı yakalarlar.  

Çevrimiçi kullanıcı neyi arıyor, en çok ilgi çeken başlık nedir? Ülke, bölge, şehir, anahtar kelime bazlı aramalar yapabilir. Ayrıca her yıl yayınlanan Google Trends raporları da dijital pazarlama açısından oldukça önemli bir kılavuzdur. 

Google Drive

Google Drive, çevrimiçi kullanıcıların dosyaları ve belgeleri bulut tabanlı olarak depolamalarını, düzenlemelerini ve paylaşmalarını sağlayan bir hizmettir. Google Drive ile işletmeler işlerini ve projelerini daha düzenli bir şekilde yönetebilir ve ekip çalışması için uygun bir ortam sağlama imkânına sahip olurlar. 

Google Translate

Google Translate, farklı dillerde metinleri kolay ve ücretsiz olarak tercüme etmelerini sağlayan popüler bir çeviri hizmetidir. Google Translate, 100’den fazla dilin çevirisini yapmakta. Uluslararasılaşma ve pazar hedefini çeşitlendirmek isteyen işletmeler için oldukça uygun bir araç.

Google Tag Manager 

Google Tag Manager, çevrimiçi kullanıcıların; belirlenen hedef davranışları gerçekleştirip gerçekleştirmediğini ölçülmesini sağlayan bir araç.

Google Tag Manager ile oluşturulan etiketler web sayfasına eklenerek, etiket temelli oluşturulan stratejilerin geri dönüşümleri takip edilir.

Google Tag Manager, Google Analytics ve Google Ads ile entegre bir şekilde çalışarak kullanılabilir. Özetle, Google Tag Manager dönüşüm izleme, site analizi, yeniden pazarlama gibi izleme amaçları için kullanılabilen oldukça esnek ve kullanışlı bir araç. 

Google Forms

Google Forms, kullanıcıların anketler, geri bildirim formları ve kayıt formları gibi çeşitli formlar oluşturarak hedef kitlelerinden veri toplamalarına yardımcı olan bir araç. Bu aracı kullanarak, işletmeler müşteri memnuniyetini ölçme, ürünleri ve hizmetleri iyileştirme ve pazar araştırmaları yapabilme imkânına sahip olurlar. Google Formlar, çevrimiçi anket oluşturma ve düzenlemeye olanak tanır. Hedef kitle analizi için kullanılabilecek bir hizmettir. 

Google Takvim

Google Takvim, etkinlikleri, toplantıları ve hatırlatmaları planlama ve düzenlemeye olanak sağlayan bir takvim uygulamasıdır. Google Takvim daha planlı ve etkin bir zaman yönetimi sağlar.

Google Takvim işletmelerin süreçlerini optimize etmelerini ve daha hızlı ve verimli çalışmaları için uygun bir süreç planlama hizmetidir. 

Google Keep

Google Keep, hızlı, basit ve kullanışlı bir not alma aracı. Google Keep ile önemli bilgileri hatırlamak ve süreçleri daha düzenli tutmak üzere hatırlatıcılar oluşturulur. Ücretsiz olan Google Keep, resimler, metinler, çizimler, sesli notlar eklemek, bunları paylaşmak ve ortak çalışmalar yapmak üzere kullanımı oldukça basittir.

Google Keep ile alınan notların, Google Drive ile senkronize edilebilir olması, notlara kolayca her hangi bir yerden ulaşım imkanı sunmaktadır. 

Google, işletmelerin dijital ekosistemde süreçlerini yönetmelerine, pazarlama stratejilerini optimize etmelerine ve daha geniş bir kitleye ulaşmalarına yardımcı olacak altyapısı güçlü, kullanıcı dostu ve ücretsiz araçlar sunmakta. 

Dijital pazarlamada süreçlerin yapılandırılması için ihtiyaç duyulan araçlar ve bunların ek maliyetleri düşünüldüğünde, Google’ ın hizmetleri küçük işletmeler açsından “can simidi görevi” görmekte.  

İşletmelerin dijital pazarlama stratejileri açsından etkili bir strateji oluşturarak, sektörel rekabet avantajı kazanmalarına olanak tanımakta. Bu nedenle, dijital ekosistemde başarılı olmak isteyen işletmeler için Google araçlarının kullanımı oldukça önemli. 

İnsanların internette ne arattığını nasıl öğrenebilirsiniz?

Anahtar kelime araştırması kampanyanız için neden önemli?

Kampanyanız için doğru anahtar kelimeleri nasıl seçmelisiniz?

İnsanların ne arattığını öğrendikten sonra ne yapmalısınız?

Sorularının tamamının cevabı Google İşletme Araçları kullanarak bulunabilir: Çok çeşitli Google araçları kullanarak kendi dijital yol haritanızı oluşturabilirsiniz. Aynı zamanda Google Dijital Atölye işinizi büyütmek için dijital pazarlamadan kodlamaya kadar çeşitli dijital becerileri edinebileceğiniz çevrimiçi kurslarda sunmakta.