Küçük Dokunuşlarla Büyük Sonuçlar!
Her gün 3,5 milyardan fazla Google araması yapıldığını biliyor muydunuz? Küçük dokunuşlarla büyük sonuçlara Google ile ulaşabilirsiniz.
Hepimiz günde defalarca Google arama motoruna başvuruyoruz. Çünkü arama motorları, dünyamızda gezinmenin başlıca yollarından biridir. Bazen bir ürünün veya yeni bir teknolojinin nasıl kullanılacağını öğrenmek için bir rehber olarak ara motorlarını kullanıyoruz.
Arama motorları zamandan ve mekândan bağımsız olarak kendi kişisel ilgi alanlarımıza göre dünyayı gezmemizin ve keşfetmemizin en kolay yolunu bizlere sunuyor. Ardağımız cevap yada içeriğe hızlıca ulaşabiliyoruz.
Deloitte tarafından yayınlanan “Google Ekosistemi Sosyo-Ekonomik Değer Raporu” na göre; Türkiye’de 50 milyondan fazla kişi, Google Arama’ yı kullanıyor ve arama motoruna günde ortalama 5 soru soruluyor. 2021'de Türkiye’deki Google Arama kullanıcılarının yıllık zaman tasarrufu 2,3 milyar saate ulaşırken, Arama ürününün ücretsiz kullanımı ile tüketici refahında 21 milyar ₺’lik artış gerçekleşmiş durumda.
Kaynak: Deloitte Danışmanlık, Google ekosisteminin Türkiye’de oluşturduğu sosyo-ekonomik değer, 2022.
İşletmelerin web trafiğini tetikleyen en önemli kaynaklardan birinin Google Arama Motoru olduğu bilinmekte. İşletmelerin web sayfalarını ziyaret eden kullanıcıların neredeyse yarısı Google Arama Motoru üzerinden yönlendirilmekte. Akademetre işletme anketine göre 3,4 milyon işletmeden yaklaşık 1,7 milyonu Google Haritaları aktif olarak kullanıyor. Dijital dünyada daha çok ulaşılabilir olmanın ve bunu gereceğe dönüştürmenin yolu SEO’ dan (Arama Motoru Optimizasyonu) geçiyor.
SEO, arama sonuçlarındaki sıralamanızı yükseltmenize yardımcı olarak dijital dünyada potansiyel müşterilerin sizinle bağlantı kurma olasılığını artırmakta. Arama motorlarında daha ulaşılabilir olmak için nereden başlayacağınızı bilmemek göz korkutucu ve endişe uyandırıcı olabilir. Bunu akılda tutarak SEO ipuçları ve püf noktalarını sizinle paylaştık!
Anahtar kelime araştırması her SEO kampanyasının başlangıcında yer almalıdır. Bu sayede insanların neler aradığını bulabilir ve buna bağlı olarak içerikler oluşturabilirsiniz. Anahtar kelime araştırması olmadan bir SEO kampanyasını işe yarar ve etkin kılmak mümkün değildir.
Google’ın sunmuş olduğu anahtar kelimeleri kullanmak doğru yöntemdir. Çünkü belirlediğiniz bir anahtar kelime için sonuç almak, Google’ın önerdiği anahtar kelimeyi kullanmanız ile mümkün olacaktır. Başka anahtar kelime(ler) seçmeniz sayfanız ve markanız için doğru olsa bile arama sonuçları için doğru olmayacaktır.
Ayrıca bir kelime çok kullanılıyor diye hemen o kelimeyi tercih etmemelisiniz. İlk önce kelimenin kullanıcılar tarafından neden kullanıldığını düşünmeniz gerekir. Örneğin, Van Kedisi kelimesini kullanarak arama yapmanız durumunda bunun çok iyi bir anahtar kelime olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak bu anahtar kelime kullanılarak yapılan aramaların çoğu Van Kedi Evine ulaşmak için kullanılır. İkinci sıradaki sonuç neredeyse tamamen görmezden gelinir. Kısaca anahtar kelime tercihinde her şeyin trafik demek olmadığını aklınızdan çıkarmamanız gerekir.
İyi optimize edilmiş anahtar kelime(ler) arama motorlarında ulaşılabilirliğinizi ve görünürlüğünüzü tetikleyerek istediğiniz sonuçları elde etmenizi sağlayacaktır.
Anahtar kelime aracı kullanmak ve anahtar kelime analizi yapmak için kullanabileceğiniz pek çok araç mevcut. Ebetteki bunlarından en etkini Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı. Google Anahtar Kelime Bulucu doğru anahtar kelimeler ile reklamınızı doğru müşterilerin önüne getirebilirsiniz. Bunun dışında doğru anahtar kelimeleri seçerek doğrudan hedef kitlenizle buluşmak için; KeySearch, KeywordTool.io, Ubersuggest, Majestic, Moz, Semrush ve Ahrefs araçlarını kullanabilirsiniz.
Google Analytics popüler ücretsiz bir web sitesi analiz platformudur. Google Analytics, işletmeniz için oturumlar, kullanıcı davranışları, kullanıcıların konumu ve cihazları, davranış kalıpları, yönlendiren standart arama terimleri gibi birçok veriyi ölçen bir araç olma özelliğine sahip. Google Analytics mevcut SEO stratejilerinizin nasıl çalıştığını anlamak ve optimize etmek için oldukça elverişli bir analitik aracı.
Web sitenizin performansını anlamanıza ve sitenize trafik çekmenin en iyi yollarını bulmanıza olanak tanıyan Google Analytics sayesinde neyi yanlış yaptığınızı görebilir, hızlıca aksiyon alabilir ve ayrıntılı raporlara ulaşabilirsiniz.
Bir kullanıcı sayfanızı tıkladığında onu sayfanızda ya da dijital içeriğinizde tutmanız gerekir. En kullanışlı ve bilgilendirici içerikle kullanıcı deneyimini iyileştirebileceğinizi unutmayın. Kullanıcı deneyimini oluşturan başlıca faktörler; kullanılabilirlik, fayda, tasarım ve içeriktir. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için yapılan bu küçük dokunuşlar dijital dünyada markanızın ulaşılabilirliği için büyük anlamlar ifade edecek.
Arama motorları artık sadece anahtar kelimeleri eşleştirerek çalışmıyor. Arama motorlarının algoritmaları bundan çok daha fazla karmaşık. Bir arama motoru dijital dünyada kullandığınız e- varlıkların, web sayfanızın, bloglarınızın güvenilirliğini ölçebilir ve buna göre sıralayabilir.
Gizlilik bildirimi, sorumluluk reddi ve kullanım koşulları sayfaları başlı başına olmak üzere sitenizin arama motorlarının güvenini kazanmasını sağlamak için gerekli çalışmaları yapmanız gerekiyor. Özellikle; gizlilik bildirimi, sorumluluk reddi ve kullanım koşulları sayfaları arama motorlarında sıralamanızı yükseltmenize yardımcı olacak.
Tüm bu süreçleri yürütme sizin için ağır bir iş yükü ve korkutucu geliyorsa en doğru hizmeti almak için profesyonellere başvurmalısınız.
İhtiyaçlarınızı ve sektör analizi yaparak planladığınız bir arama motoru optimizasyonu süreci sizlere fayda sağlayacaktır.
Doğru bir web sayfanız, yazılımınız, dijital içerikleriniz ve sosyal medyanız olmadan bur süreci yönetmek oldukça zor olacaktır.
Web sayfanızın başarısı nasıl gidiyor?
Hedeflediğiniz başarıyı elde edemiyor musunuz?
Web sayfanızın ulaşılabilirliği ve te trafiği istediğiniz gibi değil mi?
Dijital dünyada ki stratejiniz açısından bir yerlerde yanlışlık mı var?
Gelin ASSA Digital & Creative uzmanları olarak sizinle birlikte bu soruların cevaplarını arayalım.
Ve sizin için veri odaklı en doğru dijital stratejileri oluşturalım!..